lørdag den 11. juni 2011

Gyldenris farvet uld

 Idag, omkring middagstid, kom posten med en pakke til mig. I pakken var det smukkeste uldgarn jeg længe har set. Garnet er natur farvet med gyldenris og har en ubeskrivelig smuk smuk farve.

Garnet  er farvet af og købt, alt for billigt, hos Louise bag bloggen KNAPNOK og GARN OG GAMMEL. Louise har farvet med nogle forskellige planter og de smukke resultater kan i finde på hendes blog.

Jeg MÅTTE bare igang med det samme, på trods af det enormt fine vejr. Og, ja, den utålmodige må klare sig selv når ikke der nogle i nærheden til at hjælpe :)

Resultatet af dagens hækleri blev den fine hue på det første billede. Huen er str 2-4 år, og jeg glæder mig til det bliver vinter og Buster leger ude med et stykke solskin på hovedet.

Jeg er meget betaget af garnets kvalitet og ensfarvethed - det er absolut ikke sidste gang jeg handler garn hos Louise.

Kh Laura

10 kommentarer:

  1. Det er godt nok en lækker, varm gul farve - den kan jeg godt forstå at du er glad for :)

    SvarSlet
  2. Så herlig farge på garnet!
    Lekker lue, likte godt designet :)

    SvarSlet
  3. Smuk farve, sendte mig lige tilbage til 1979 og Skals Håndarbejds Skole :-) Tror jeg har alle opskrifterne på plantefarver endnu.

    SvarSlet
  4. Ahmen, altså Laura! Hvor er det bare fedt det du har fået lavet! Og tusind tak for dit fantastiske indlæg - og alle roserne. Det varmer utrolig meget, og jeg vil glæde mig til måske at sende mere garn din vej.

    Og tusind tak for hækleøllen! Den er blevet velmodtaget og er allerede totalt gennemgnasket. Jeg kigger mit stof igennem, og sender dig lidt forskelligt.

    /Louise

    SvarSlet
  5. Kjempefint garn i vakker gul farge :-)
    Har du mønster på den flotte luen? hadde vært noe å fått hekla :-)
    Ha en fin lørdags kveld

    SvarSlet
  6. Lækker gul, skøn. Nu begynder min smølf at tage form ;)

    SvarSlet
  7. Ej hvor er det en fin gul farve og sikke en skøn hjelm. Min mor strikker hjelme magen til din. De er de bedste. I hvert fald til mine drenge :0).

    Jeg har en give away kørende på min blog... Du er meget velkommen til at kigge forbi. Måske det er noget for dig :0).

    Kh Maria og rigtig god pinse til dig og din familie!

    SvarSlet
  8. Ihhh hvor er det fint. Kan heller ikke vente med at få brugt mit garn til noget!!!

    SvarSlet
  9. Hvor lækkert! Gul er også en smuk farve - så glad :)

    Det er hyggeligt at høre din entusiasme for garnet.

    I øvrigt er sushi og burger vel ankommet og Thore er helt vild med det. Tusind, tusind tak!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. Så lækkert! Jeg har også købt garn hos Louise, og jeg glæder mig for vildt til at komme i gang. Inspireret af dig, vil jeg gå i gang med at rulle det op :-)

    SvarSlet