torsdag den 8. september 2011

Lamper

Jeg har noget med lamper. De er fantastiske, de er smukke og ændre udtryk alt efter om der er lys i eller ej. Her skal I få lov at se alle de lamper der er oppe at hænge her hjemme (alt for få hvis du spørger mig - jeg glæder mig til at få 1. sal med værelse = nye lamper
 

 De første to hænger på badeværelset. En stor Ikea-lampe pimpet med orange stofledning og en orange Flower Pot.

 I gangen hænger min yndlings - V.P Globen, og en enkelt pærer pimpet med turkis stofledning og vinger.

 I bryggerset hænger to store glødepærer med farvede stodledninger. Nilfisk-lampen har jeg selv lavet og den hænger over vores spisebord i køkkenet.
 I køkkenet hænger også disse to retro E.Horn lamper som var brune fra fødslen. De er spraymalet og har fået gule stofledninger.

 Over sofabordet hænger en rigtig bolig-bæ. Lampen er i sig selv ok men den er lavet af plastik og skriger nærmest på at blive skiftet ud. Man kan jo heller ikke få alt for 30 kr.
Den gule kugle-magnet er den nyest ankomne - jeg var heldig at finde den i fin stand på loppemarke, en våd klud og en stribet stofledning så var den bedre end ny.

 Over spisebordet hænger en ONE lampe lavet af Holmegaard - dens lillesøster med den røde ledning står smukt på den nye skænk. Jeg er heldig at have familie der arbejder på Holmegaard - og fik (heldigvis) fingrene i disse skønheder kort inden de gik konkurs.


I vores midlertidige soveværelse (med tiden en ekstra lille stue) hænger endnu en Ikeamodel. den eneste lampe i hele huset der endnu ikke har fået stofledning.

 Elefanten her er fra Designer Zoo -en gave fra mig til Buster i anledningen af hans 6 mdr fødselsdag :)

Fik jeg nævnt at jeg er tosset med lamper?

Kh en meget snottet og skidt tilpas Laura 

9 kommentarer:

  1. Nilfisk, den gule kugle og ikke mindst Globen = wow.....
    Tydeligt at se din passion gennem dine lampevalg :o)
    Flotte er de....
    Ps. Ikke noget med at lugte misundelse, hehe...

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå din fascination af lamper og hvor har du dog mange skønne : )

    SvarSlet
  3. Sikke mange lamper du har. Kan se du er stor tilhænger af glas og farvede ledninger - det er jeg også selv.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle lækre lamper!!
    Er selv HELT VILD med 1. Lampen fra Ikea med den orange ledning, 2. Den gule magnet-kugle lampe og 3. Elefanten! Den er bare FANTASTISK! :D

    SvarSlet
  5. .... Jeg kan nu meget godt lidt din "bolig-bæ" - faktisk leder jeg efter præcis sådan en (ja, altså ikke en bolig-bæ, men lampen!) :)

    SvarSlet
  6. Ej hvor nogle super dejlige lamper. Jeg er ret vild med elefant lampen til Buster. Måske jeg skulle overveje sådan en til Bastians værelse. Findes de ikke også i andre dyr?

    SvarSlet
  7. Jeg er så top-vild med din Nilfisk lampe!!

    Herhjemme mangler vi lamper..eller vi mangler, at få dem sat op. Har både de klassiske værkstedslamper og en Le Klint som stadig ikke har fundet deres plads.

    SvarSlet
  8. Jeg kan godt følge dig i, at man aldrig får for mange lamper.
    Det er utroligt, hvad en ny ledning kan gøre. Jeg er gift med en elektrikker, så det burde være en smal sag, men alligevel ender det altid med at jeg må gøre det selv.

    er vild med din Nilfisk lampe. Det er et frisk indslag og super fin kontrast til Panton.

    SvarSlet
  9. Jeg er ked af, at jeg aldrig nåede inden for i dit hus, da vi var til picnic, for det havde da været lampeoplevelse, der vil noget:-) Imponerende samling! Kh fra en også meget snottet og hostende Stine

    SvarSlet